Iveta Aman: Co nám vše na sebe prozradila? Co připravuje s novou kapelou Symmeryan? 

23.09.2020

 Iveta se v nedávné době přidala ke skupině Symmerya. Skvělá osobnost, která Vás zaujme nejenom zpěvem, ale i svojí energetickou i charismatickou povahou. 


Copak nám Iveta na sebe prozradila a co nového můžete čekat se dočtete zde:


  1. Od kdy se věnuješ zpěvu všeobecně a kdy přišla ta první myšlenka?

"Zpívat jsem začala asi v 8 letech, o rok dřív jsem však začala chodit do základní umělecké školy v Úpici. Moje mamka si všimla, že až neobvykle často a hezky zpívám, takže mě přihlásila ještě na zpívání."


  1. Děláš ještě i jinou práci, než zpěv? Myslím, učíš třeba v umělecké škole?

"Jsem zástupkyně ředitele a pochopitelně učím dětí zpívat, a to právě na základní umělecké škole, kam jsem chodila už jako malá holka."


  1. Jaké máš zájmy mimo umění?

"Ráda cestuji a poznávám nové věci, začala jsem trochu více sportovat, takže běh, jízda na kole a občas zajdu i do fitka."


  1. Napadlo tě někdy vytvářet čistě vlastní hudbu i s texty?

"Někdy o tom přemýšlím, ale asi jsem ještě nedosáhla té správné inspirace a zkušeností pro vlastní tvorbu."


  1. Jsi rodič, nebo plánuješ nějaký přírůstek do rodiny?

"Děti zatím nemám a v průběhu 3 let je zatím neplánuji."


  1. V jaké kapele hraješ? Je něco, co by jsi nám o Vás jako kapele ráda sdělila?

"Mám teď projekt s kapelou Symmerya, ve které působím od února letošního roku. Tohle složení mi docela sedí a to nejenom po hudební stránce, ale především lidsky. Pokud v kapele nefunguje nějaké souznění, tak to nemůže fungovat. Je to podobné, jako v partnerském vztahu."


  1. Hrávala jsi v kapele Wishmasters, proč už tě tvoření s nimi nebavilo?

"Nemohu říct, že mě nebavilo tvoření, ale neměla jsem moc volné v ruce v tom, co jsem chtěla. Myslím si, že tam trochu fungovala i žárlivost, když jsem chtěla mít vlastní koncert, nebo vystoupení. A naše odlišnost v názorech byla také zásadní, proto abych tuhle spolupráci ukončila. "


  1. Co by jsi doporučila všem, kteří chtějí se vydat na obdobnou dráhu?

"Můj názor je, že to člověk musí dělat srdcem. Pokud ho to nenaplňuje, tak by to neměl dělat. A nejde o nějaké miliony a ani popularitu, ale o vlastní pocit, který z toho člověk, nebo umělec má...."


  1. Máš nějaké své triky, jak udržovat "zdravý hlas" ?

"Tak pochopitelně by se zpěvák měl udržovat v nějaké formě. Nejenom fyzické, ale i duševní. Před koncertem se snažím vyvarovat alkoholu a dopřávám si odpočinek, abych se naladila a mohla svoji energii předávat dál. Je fakt, že mě přes léto trápí klimatizace v autě a velké teplotní změny, bohužel se tomu nedá nijak předejít. Ale dostatek vitamínů, Vincentka a zázvor jsou na to nejlepší ;) "


  1. Myslíš, že zpěv v kapele má i svá negativa?

"Kapela musí zpěváka/ zpěvačku přijmout a musí se v určitém směru nechat vést. Za 14 let jsem si nějakých negativů asi ani nevšimla, spíše naopak."


  1. Jakou školu máš za sebou?

"Mám vystudovanou Státní konzervatoř v Praze, obor klasický zpěv ve třídě profesorky MgA. Zuzany Lászloové. Dále jsem pokračovala na Janáčkové akademii muzických umění v Brně, kde jsem po roce ukončila svoje studium."


  1. Jak ovlivnila tvoji práci pandemie?

"Byla jsem docela ráda, že jsem stihla představení Prodané nevěsty ve Filharmonii v Hradci Králové 8. března 2020 a myslím, že hned 12. 3. začala všechna omezení, zavírání škol a podobně. Byl to šok a já jsem tomu úplně nechtěla věřit.

Nejvíce mi chyběl sociální kontakt, ať už v práci s žáky a kolegy, nebo kapelou."



  1. Kdyby byla možnost něco změnit nebo udělat lépe, co by to bylo?

"Já nejsem člověk, co se vrací ke starým věcem. Žiju každý den naplno a raduju se z maličkostí. Nerada rozebírám, co bylo, ale těším se na věci nové, které teprve přijdou. Jsem šťastná, že mám skvělou rodinu a báječné lidi kolem sebe, takže já bych určitě nic neměnila."



  1. Je nějaký přímo nejnovější singl, který trénujete nebo na který se připravujete?

"Ano, máme nahraný nový singl s názvem Darkness, (doufám, že to mohu prozradit) a těším se, až se dostane k posluchačům a fanouškům. Je to další můj projekt, který bude již sólový, kde vynikne můj temperament a osobnost."


Osobnost i samotná kapela, kterou si prostě musíte poslechnout! 

Ivetu zároveň můžete sledovat zde:  https://www.facebook.com/IvetaAman

Kompletní kapelu zde: https://www.facebook.com/symmerya


© 2020 Ma - Ta - Ja.  Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky